Posts tonen met het label zoekdeolifant. Alle posts tonen
Posts tonen met het label zoekdeolifant. Alle posts tonen

zaterdag 1 juli 2023

Zoek de bananen

"I say, I say, I say! Why have you got a banana in your ear?"
"To keep the elephants away."
"But here aren't any elephants for miles."
"I know — effective, isn't it?"

zondag 24 januari 2021

Zoek de olifant

; --------------------------------------
; Mathematical Function Plotting Program
;                4.5ß
;         SkyLine SoftWare Den Haag
; --------------------------------------
RESET ALL
SETMODE 1
Range 0,13
Fixed ON
SetY 0,12
Title Olifant
SubTitle Dit is geen olifant.....
NameX horizontale coördinaat
NameY verticale coördinaat
A(3,6)
B(4,6)
C(6,4)
D(6,0)
E(8,0)
F(8,5)
G(9,5)
H(9,0)
I(11,0)
J(11,3)
K(12,5)
L(13,3)
M(12,8)
N(6,12)
O(3,12)
P(2,10)
Q(2,7)
R(1,4)
S(1,1)
T(2,1.5)
U(2,4)
Draw Color 15,6,7
Declare ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTU Filled Points Letters Add
DRAW

maandag 25 november 2019

Motto

Ik moest er nog even over nadenken maar nu weet ik het zeker. Mijn motto voor de rest van mijn carrière is:
  • ik ben 30 jaar voor de gek gehouden, nu is het mijn beurt...
Dat zal ze leren:-)
  • Later meer...👀
Voorlopig gaat het min of meer de goede kant op.

vrijdag 7 juni 2019

De waarheid ligt op een hoger plan

De waarheid ligt niet in het midden. Het ligt op een hoger plan. Het probleem is dat de mensen van de beide zijden van de loopgraaf op deze manier de voortuitgang hinderen...

Meestal is er dan wel ergens iemand die dan wil weten wat dat 'hogere plan' dan precies is. Tja, als ik dat wist dan zat ik hier niet, maar ik heb wel enige vermoedens...:-)

...en de ideeën zijn te koop...:-)

dinsdag 5 maart 2019

Verdwaald

"If we don't get lost, we'll never find a new route"
Joan Littlewood

Bovenstaand citaat is één van mijn favoriete citaten. Je weet maar nooit hoe een koe een haas vangt. In het onderwijs moet je niet bang zijn om te experimenteren en andere dingen uit te proberen. In het onderwijs geldt maar één wetmatigheid en dat is dat er geen wetmatigheden zijn...:-)

De kerncompetentie van een docent is om naar eer en geweten te doen wat nodig is en als dat niet werkt de dingen anders aan te pakken, je moet iets veranderen, je verzint een list, je probeert andere dingen uit. Ga niet bij de pakken neerzitten en maak een plan. Toets alles en behoud het goede. Herhaal dit proces en ontdek nieuwe wegen...:-)


woensdag 25 juli 2018

Sessie 30


Zoölogsch prentenboek III


De sudokuolifant


CD 37

woensdag 11 juli 2018

Op weg naar...

"If we don't get lost, we'll never find a new route"
Joan Littlewood


Op Tips en truuks heb ik geprobeerd het één en het ander uit te dragen over het denken over wiskundeonderwijs. Het ging me daarbij vooral om begrip en inzicht. Dat is nog niet eens zo eenvoudig uit te leggen. Maar hopelijk heeft er iemand nog iets aan.

Ik heb er nog wel meer ideeën over. Hoe het precies in elkaar steekt is lastig. Hoe leg je het uit? Wat zou er moeten gebeuren? Waar moet het naar toe? Welke weg moeten wij bewandelen?

Ik denk dat P. Wortels schrijven in standaardvorm voorlopig mijn laatste bijdrage wordt. Daar moet nog wel iets aan gebeuren...:-)

Ondertussen ben ik deze behandeling gestart. Dat zijn 5 keer in de week een dagelijkse sessie van 2 uur in het HGC in Rijswijk. Ik doe daar dan op mijn weblog 'verslag' van. Zo'n verslagje bestaat dan uit:
  • Afspraken
  • Welke muziek luister ik in de auto op weg naar Rijswijk?
  • Welk hoofdstuk lees ik uit 'de slag om Arnhem'?
  • Welke sudoku's ga ik oplossen?:-)
  • Wat eten we vandaag?
  • Is er nog iets bijzonders op TV of anderzins? 
  • Een tekening uit Het zoölogisch prentenboek III.


De vraag is nu? Op weg naar?
  • het einde... 
  • gezondheid 
  • Rijswijk 
  • nergens 
Later meer...

donderdag 26 april 2018

Mijn enthousiasme kent geen grenzen

"Hoe draag jij je enthousiasme over je beroep uit? Laat een minstens zo enthousiaste reactie achter via onderstaand reactieformulier!"
Ik heb mijn best gedaan, maar of het gelukt is!?:-)


"Het negatieve beeld dat in de media ontstaat, is niet leuk voor iedereen die met hart en ziel voor de klas staat. En bovendien: het is onterecht!"

"Dat financiele aanmoedigingen bij docenten vrijwel geen rol spelen lijkt me niet zo vreemd. Als je snel en vooral ook veel geld wilt verdienen moet je niet het onderwijs in gaan. Docenten worden waarschijnlijk door andere dingen aangespoord om docent te worden."