De bedoeling is dat hier tips, truuks en aanwijzingen komen te staan over deze opdracht. Als je lesmateriaal maakt is het altijd goed om het materiaal ook 'echt' uit te proberen... dat kan op je (stage)school. Vraag ook op school eens aan collega's of ze ideeën hebben over de inhoud van je lessen.
- Voor een onderwerp voor een bijspijkerles zou je je coach op je (stage-)school eens kunnen vragen. Welk onderwerp vinden (sommige) leerlingen altijd erg moeilijk...
- Een aantal scholen zijn aan het 'zoeken' naar 'andere manieren' van leren. Bijvoorbeeld in de vorm van vakoverstijgende projecten. Vraag eens op je (stage-)school of men daar misschien nog goede ideeën hebben liggen, maar waar ICT-materiaal gemaakt zou moeten worden. Wie weet misschien kan je eindopdracht dan ook daadwerkelijk worden ingezet!
- In veel methodes staan tegenwoordig 'extra ICT activiteiten'. Misschien kan je daar ook inspiratie opdoen voor de eindopdracht.
- Als je een les maakt waarbij je gebruik maakt van wat er zo al te vinden is op Internet (en waarom zou je dat niet doen?) dan is het verstandig om werkbladen te maken (natuurlijk) maar ook vooral leerlingen 'dingen' in te laten leveren. Zo kan je zelf in de gaten houden of ze de opdrachten ook echt hebben gedaan, de leerlingen hebben de neiging de opdrachten serieuzer aan te pakken en als je kan hard maken dat het 'meetelt' of 'als t niet goed is moet het over' of iets dergelijks dan scheelt dat enorm. Het is tenslotte gewoon LES dus...