|
Op een studiedag wordt verteld dat er veel hogescholen en universiteiten en in toenemende mate ook scholen van voortgezet onderwijs gebruik maken van een digitale leeromgeving (ELO).
Het klinkt vanzelfsprekend dat je, als je technologie gaat gebruiken, eerst bedenkt wat je ermee wilt. Als je vlees wilt snijden pak je een mes. Je denkt niet 'Ik heb hier een mes, wat zal ik daar eens mee doen?' Maar toch is dat een houding die je in het computergebruik op scholen wel aantreft: 'Dat ding staat er nu eenmaal, hoe zullen we hem eens inzetten?'; of subtieler maar een exponent van dezelfde houding: 'Iedereen gebruikt een elektronische leeromgeving, wij moeten er ook een om niet achter te blijven, laten we eens kijken welke de beste is die er nu beschikbaar is.' COS - computers op school Je vaksectie vraagt aan jou om uit te zoeken wat een ELO is, welke ELO's worden veel gebruikt en wat kan je met een ELO?! Schrijf hierover een verslag, geef voorbeelden en noem voor- en nadelen. Zou een ELO voor je vak interessant kunnen zijn? Wat zou je er mee doen?
Geef een onderbouwd advies aan je sectie of de aanschaf/meedoen met een ELO interesant kan zijn.
Zie ook 6. Wat is N@Tschool!?
|
|