Wat lees ik nu?
"Rotterdam, 6 jan. Als studenten tijdens college in groepjes discussiëren over een tentamenvraag, vergroot dat de kans dat ze een volgende, vergelijkbare vraag goed beantwoorden – óók als niemand in hun groepje het antwoord op de eerste vraag goed had. Louter praten over een concrete toepassing van de collegestof in een tentamenvraag verbetert dus al het begrip, schreven biologen en natuurkundigen van de universiteit van Colorado in Boulder afgelopen vrijdag in Science."
http://www.nrcnext.nl/nieuws/wetenschap/article2112801.ece
Nou ja! Straks gaat er nog iemand bedenken dat het onderwijsleergesprek (weet je wel van dat o zo verouderde klassikale onderwijs) juist heel erg goed is voor het begrip. Voordat je er erg in hebt gaat straks nog blijken dat het juist de docent is die ongeveer weet wat het einddoel is in het kader van het begrijpen en dat maar zo'n beetje zelfstandig een boekje doorwerken niet echt leidt tot begrip.
Kortom: gewoon les geven, uitleggen, praten over dingen en zo... mijn idee...
Geef een reactie op dit bericht