Een van de conclusies op Vier in Balans Monitor 2006 is:
"Een belangrijke les die geleerd kan worden uit de ervaringen van de afgelopen jaren is dat succesvolle invoering van ict niet langer een kwestie is van meer computers of extra educatieve software en content. Door ook voldoende aandacht te besteden aan de sociale bouwstenen zoals visie op onderwijs en deskundigheid leveren de investeringen in hardware, educatieve software en content meer rendement op."
Mijn idee...
Citaatje uit eigen werk dan maar:
"Op een goede manier ICT inzetten in het onderwijs vraagt veel meer investering op het gebied van didactiek, opzetten van cursussen, functionaliteiten, e.d. dan kabels trekken, werkstations plaatsen of een ELO installeren...
Uit Zin en onzin van een ELO dat er nu toch wel zo'n jaar of 5 op staat... leve de vooruitgang. C. zegt altijd dat er een groot verschil is tussen 'gelijk hebben' en 'gelijk krijgen'. Het eerste is meestal niet zo'n probleem (vind ik zelf), maar het tweede duurt meestal iets langer.
Zie ook Heeft de ELO toekomst?
Geef een reactie op dit bericht