Grafische rekenmachine
Gepubliceerd op 27-11-2007 02:28:00 - ICT & onderwijs
Van september tot half november 2007 is een enquete gehouden onder wiskunde docenten uit het voortgezet onderwijs. Op http://www.nkbw.nl zijn de resultaten te bekijken. Een van de resultaten:
- Grafische rekenmachine, hoe laat u uw leerlingen er mee omgaan?
Enkele antwoorden van docenten:
- Als onderzoek instrument kan een leerling sneller ideeen opdoen. Vraagstukken die zonder GR gemaakt moeten worden kunnen ze sneller controleren.
- Ik vind het een absolute verrijking t.o.v. vroeger. Het tijdrovende functie-onderzoek is niet meer het hoofddoel van de analyse.
- Het geeft onvoldoende (en verminderend) wiskundig inzicht. Het apparaat kan te veel.
- Als de leerlingen van school zijn verkopen ze de grafische rekenmachine en is alle wiskundige vaardigheid verloren.
Allemaal waar natuurlijk, maar dat laatste commentaar zet je toch aan het denken.
Geef een reactie op dit bericht
Ik ben gestopt met dit weblog. Reageren is niet meer mogelijk...